Smittevernreglene skal alltid skal overholdes på trening i Nixies 🦠🧴 🤸‍♂️
Gjelder både utøvere, foresatte og trenere.
Gjelder også åpne treninger.
Deltagere på åpne treninger MÅ være påmeldt via lenke i arrangementet.

NB! Brudd på retningslinjene kan medføre at hallen blir stengt for NIXIES.

Nixies følger idrettsforbundets og myndighetenes anbefaling for gjennomføring av idrettsaktiviteter og vil revidere våre rutiner fortløpende dersom det kommer nye anbefalinger.
Sett deg nøye inn i, og følg punktene nedenfor – så sikrer vi trygge og gode treninger sammen.
Huskeregler i hall og på trening

• Meld alltid deltagelse eller fravær på trening i SPOND (invitasjon kommer fra trenerne)
Vi plikter til en hver tid å ha full oversikt over hvem som er på trening.

• Møt presist

• Ikke gå inn i hallen før din oppsatte ankomstid
Sørg også for å forlate hallen raskt etter trening
Ny gruppe skal IKKE gå inn i hallen før de som har trent har forlatt hallen.

• Det tillates maks 40 utøvere (maks 20 pr gruppe) pluss trenerteam i hallen til en hver tid

• Det er ikke tillatt å oppholde seg i hallen dersom man ikke personlig tilhører et lag som er satt opp på trening (gjelder også i hallens fellesarealer/ garderober/ tribuner)
Dette gjelder både foresatte, venner og utøvere (og trenere)

• Vask hendene grundig – når du kommer på trening – og når du drar!
Bruk papirhåndkle når du skrur av vasken (og når du åpner dodøren på offentlige toalett).

• Møt ferdig skiftet, klar til å trene

• Garderober skal IKKE benyttes til annet en evt. håndvask
– sko, yttertøy og telefon m.m. skal ligge i treningsbagen din
– klær skal rett fra egen kropp og ned i bagen din
– bagger oppbevares samlet pr. lag.
Trenerne gir beskjed om hvor bagger skal ligge

• Hold deg til ditt eget lag og din egen treningsgruppe
Unngå kontakt med utøvere fra det andre laget

• Utøvere over 20 år skal holde minimum én meters avstand til andre utøvere til enhver tid.

• Antibac settes frem ved mattefeltet av trenerne – bruk det i hver pause.

• Hver treningsgruppe er ansvarlig for å rengjøre og rydde utstyr på plass etter bruk

• Ikke kom på trening dersom du er syk eller har symptomer som kan være koronavirus.
Hvis du har feber, forkjølelse, eller føler deg syk, vil vi at du skal være hjemme og bli frisk.

• Bruk kun egen drikkeflaske, ikke rør andres flasker eller mat.

• Hvis du har besøkt steder med ekstra smitterisiko må du holde deg borte fra trening i 10 dager etter hjemkomst.

• Husk også
Host og nys i papirhåndkle, evt. i albuen.
Vask telefonen din ofte.

Vask hendene godt